Az vagy amit megeszel.......

A mai napra szánt "csemegém" az én két GYÖNYÖRŰ gyermekemnek a fotója, akik nap mint nap tanítanak engem. Nekem nem is kell egyebet tennem, mit "meghallani" a tetteikben elrejtett üzeneteket!!! Fogadjátok őket sok szeretettel.




Az vagy amit megeszel, avagy az ételed az életed. Régi bölcsességek egész sora mutat rá az egészség és az étkezés szoros kapcsolatára. Hipokratész egyenesen azt mondta: „Táplálékod legyen a gyógyítód!”

Szervezetünkben alapvetően minden tökéletesen összhangban működik, mindaddig amíg olyan környezetet biztosítunk számára amelyben ezt zavartalanul megtudja tenni.
A kívülről érkező hatások, tartós befolyást gyakorolnak az egész szervezetre. 

"A legjobb egészségbiztosítás: megfigyelni, mit súg a testünk" (Victoria Boutenko)
"A tudományos közvélemény ma már teljes mértékben egyetért abban, hogy, van összefüggés a leggyakrabban előforduló krónikus betegségek (rosszindulatú daganatok, anyagcsere- és keringési zavarok, cukor betegség) tömeges jelentkezése és azon egészségkárosító étkezési szokások között, melyeket a fejlett, nyugati típusúnak nevezett társadalmakban az utóbbi időben kifejlesztettek."
Leg jellegzetesebbek ezek közül: 
  • Túl sok kalória
  • Túl kevés élelmi rost
  • Túl sok állati eredetű zsiradék
  • Túl sok cukor
  • túl sok só                                      
                                                                                 (Gyógyhatású Ételek című könyvből)

A legalapvetőbb befolyásoló tényező a táplálékunk. Egészségesre, avagy betegre ehetjük magunkat.

A táplálkozási szokások kialakításában a legnagyobb felelőssége a szülőknek van. Hiszen a gyerekek többé kevésbé azt eszik, azt szeretik meg, amit mi szülők megszerettetünk velük és azt másolják amit mi szülők teszünk és eszünk.

( Erre a legjobb példa az én pici fiam. Sokszor inkább az én salátámat, vagy zöldségemet eszi meg, mint az eléje tett rántott husit.Persze én ezt tudatosan alakítottam ki nála, mivel a nagy fiamnál, ezzel még nem igazán foglalkoztam, így most rengeteg mindent nem is eszik meg.  A múlt év tavaszától amikor már annyi idős volt a kicsi, hogy minden félét tudtam neki adni, akkor uzsonnára nem vajas kenyeret, vagy péksütit kapott, hanem egy nagy tányér zöldséget, vagy gyümölcsöt, de tényleg nagy tányér és sokfélét, hogy kedvére csemegézhessen belőle. A brokkolitól elkezdve, a piszkéig mindent megkóstoltattam vele, és persze én is ettem. Az az érdekes, hogy paradicsomot nem adtam, mivel azt nem lehet csak úgy játék közben, eszegetni, így a mai napig nem is eszi meg. )

A gyerekek ha azt látják, hogy töltjük magunkba a kávét, rohanva esszük meg az ebédet vagy vacsorát, sőt ezt még a tv előtt is tesszük, nehezen vehetjük rá őket, hogy nyugodtan, jól megrágva, fogyasszák el az ízletes borsófőzeléket, csipsz helyett pedig a répát, uborkát, karfiolt egyenek. 

Persze a gyerekeknek is ellehet magyarázni az ő szintjükön, hogy mit okoz a cukros üdítő, a csipsz, az édesség és hová vezet az, ha nem eszik meg a zöldséget, a gyümölcsöt, a főzeléket. Kis apró lépésekkel meglehet reformálni az étkezésüket, anélkül, hogy nagy csatákat kelljen velük vívni. Én úgy tapasztaltam, hogy az átállás során minden apró változást amit a gyerek hajlandó elfogadni, azt el kell ismerni és meg kell őt érte dicsérni, hogy azt érezze partnerként kezeljük ebben az új helyzetben és nem „megerőszakolni” akarjuk őt, hanem megmutatni számára hogy hogyan lehet belőle egészséges, energikus felnőtt.

 A nagy fiam 11éves volt amikor az étkezését elkezdtem  megreformálni.Részben könnyű helyzetben voltam, mert már voltak olyan testi tünetei, amik arra utaltak, hogy a szervezete el van savasodva és azért nem tud kigyógyulni az állandó náthából, a testét időnként elborító kiütésektől. Ezek már őt is nagyon zavarták, és szerette volna ha elmúlnak, így meglehetett vele beszélni, hogy ezek a problémák valószínűleg azért vannak, mert túl sok olyan dolgot eszik amivel a szervezete nem képes megbirkózni és így adja a tudtunkra. Első lépésként megállapodtunk egy három hónapos próbaidőben, hogy addig csináljuk ezt a "MÁS" étkezést. Utána megnézzük, hogy hogyan változott a közérzete, elmúltak-e a különböző testi tünetei. Persze az édesség utáni vágya az egyik pillanatról a másikra nem múlt el, a zöldségeket sem szerette meg másnapra, de hajlandó volt megkóstolni új ízeket, elfogadni azt, hogy ebéd után nincs édesség, és a nasik helyett pedig zöldségeket ropogtatott. A lúgosító italát a tízórai mellé elvitte a suliba. Néhány hét elteltével elmúltak a kiütések, majd a náthája is és mellékesen lefogyott 3 kilót. Ekkor jött egy újabb fordulat a részéről, hogy ha már ilyen jól van, akkor abba is lehetne hagyni ezt a fajta étkezést. Azt hiszem a folytatásra rábírni nehezebb volt, mint az elkezdésre, de sok sok beszélgetéssel és jó példával, hogy az édesapja is elkezdett jobban odafigyelni a saját étkezésére sikerült átlendíteni a nehézségeken. Ahogyan én is egyre többet tudtam meg ebben a témában, mindig megosztottam vele, hogy érezze és tudja, hogy miért fontos ez az egész.Sajnos ahogyan elérte a kamaszkort és az osztálytársak nagyobb hatást gyakoroltak rá csúfolódásaikkal, a kötekedéseikkel, mint én magam. Elérték, hogy ne egye meg a barna kenyeret, hogy mozogni nem jó dolog, stb.. Az egyik szülői értekezleten az osztályfőnöke megköszönte a szendvicseket amiket én csináltam, és csomagoltam Krisznek nap mint nap.Ezt nem nagyon értettem, mire elmondta, hogy Krisztián a tízóraiját neki szokta adni. Ekkor rájöttem, hogy ezt erőltetni nem lehet, mert több kárt teszek vele, mint hasznot. Azóta is nyüstölöm, és a kamaszkora ellenére is megfogad dolgokat, és elhiszi, hogy nem "szekálásból" mondogatom, hogy igyon több vizet, hogy evés után ne egyen gyümölcsöt, hogy ne igyon tejet, stb. 

Nagyon fontos megismernünk, hogy hogyan csoportosíthatjuk az ételeinket, táplálékainkat.

Ételek, táplálékok,
                  Energiát adó                                                                               Energiát elvevő
                Lúgosító  ételek                                                                            Savasító  ételek
  Amelyek elfogyasztásával   energiához                                           Amelyek elfogyasztása
                   jut a szervezet                                                                energiát vesz el a szervezettől

                                                                                                                                  
  
Táplálékainkkal vesszük fel a három alapvető tápanyagot:
  • szénhidrátot, szénhidrát-anyagcsere:  izomzat energia ellátását biztosítja,
  • fehérjét, fehérje-anyagcsere : aminosavakról , az élet alapvető építőelemeiről gondoskodik
  • zsírokat, zsíranyagcsere: felbontja az állati és növényi zsírokat, 
 Abban az esetben ha ez a 80% lúgos és 20% savas táplálék arány felbomlik, illetve ha túl sok vagy egymáshoz nem illő táplálékot (pl.: fehérje, szénhidrát, keményítő= rántott hús, burgonya, Tiramisu) viszünk be a szervezetbe, akkor az erre "szakosodott" szerveink ezzel nem tudnak megbirkózni, nem tudják megemészteni és elindul egy folyamat, amikor is a bevitt dolgok elkezdenek felbomlani és rothadni. Ami végül a test ELSAVASODÁSÁHOZ vezet

A túlsavasodás fokozódásával a gyomrunk is fájhat az irritált gyomornyálkahártya miatt. Az izmainkon savmerevség lesz úrrá és fájó kötőszövetté alakulnak. Tehát a savasság fájdalmat okoz, a fájdalom stresszt, ami újabb savakat termel. Ez a folyamat természetesen kihat az idegekre is, ami által még feszültebbek, ingerültebbek leszünk, vagyis egyre „savanyúbbá” válunk. Ezt a körforgást csak TUDATOSAN lehet megszakítani, ha hajlandóak vagyunk beismerni, és az egészségünket a pénz és az anyagi javak elé helyezzük. Az étkezés, és minden  ami szükséges hozzá, az alapanyagok beszerzése, az elkészítés, és maga az étkezés is, ha megfelelően megrágjuk az ételt, sok időt és energiát felemészt, de ezzel tudjuk a testünkre a legnagyobb hatást gyakorolni. Természetesen fontos szerepe van a testmozgásnak, és olyan technikák elsajátításának  amivel a mindennapi stresszt, feszültséget letudjuk vezetni.

VEDD A KEZEDBE AZ EGÉSZSÉGED MÁR MA!!!!!

Mindenkinek nagyon szép estét kívánok!!!!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Lélek .......Láb.....Gyökércsakra

Ételeink pH-értéke

Lélek.....Szem......Homlokcsakra