Mozgás



A mozgás

A mozgásszegény életmód jelentős szerepet játszik a mai modern, civilizált világ betegségeinek java részénél.

Mindig van valami jó kifogásunk arra, hogy ma miért nincs időnk mozogni, pedig már napi fél óra is jótékonyan hat az egészségünkre. 



Miért is van szükség mozgásra:
 
-  -a zsír csak az izmokban ég el, és az izmok akkor égetik el a zsírt ha aerob (oxigént felhasználó) mozgást végzünk.
-  -az állóképesség javítására,
-  -salakanyagok jobb eltávolítása érdekében,
-  -túlsúly csökkentéséért , önértékelésünk és közérzetünk javításának  céljából
-  -az akaraterő növeléséért,
-  -depresszió, sterssz ellen is kiváló,
-  -több testi funkciót is képes befolyásolni, mint pl. szív megerősödése, magas vérnyomás csökkentése, 
    -vérzsírértékek csökkentése,  csontok, inak és szalagok erősödése,
-  -serkenti a szellemi kreativitást


Bármilyen sporttevékenységgel kapcsolatban nagyon fontos a fokozatosság betartása.

Az én személyes tapasztalatom, hogy a DVD-k, a  TV csatornákon menő edző programok, nem úgy vannak összeállítva, hogy azt bárki elkezdhesse. Már egy bizonyos fittségi szintet feltételez. 
Én mint pici babás anyuka úgy kezdtem, hogy elindultunk sétálni kismotorral, innivalóval, kajával, homokozó felszereléssel és mentünk amíg Ő bírta. Majd amikor elfáradt beült a babakocsiba és csak sétáltunk és sétáltunk, amíg a lábamat már nem is éreztem, mivel közben a kicsi elaludt. 
Majd amikor éreztem, hogy ez már nem olyan nagy kihívás, akkor esténként elkezdtem futni. Azt is úgy, hogy először csak keveset, az utca végéig, majd vissza. És mindig többet, többet és többet. A nyár végére már 5 km-t is letudtam futni. 


De volt az életemnek olyan szakasza amikor úszni jártam. Azt is úgy kezdtem, hogy először csak 15 percet úsztam, majd eljutottam a másfél óra folyamatos úszáshoz.

Bármilyen mozgás amit nem kényszerből, hanem jó kedvvel , szeretettel, örömmel  végzünk, kihat a testünkre, lelkünkre és sokkal könnyebben szánja rá magát az ember nap mint nap, hogy gyakorolja.

Lehet ez a sport: úszás, kerékpározás, kocogás, gyaloglás, stb.  de egy kiadós tánc is  sokat tehet az egészségért.



A sport és az izomláz

Sportolás közben gyakran kapunk izomlázat, sőt ha nem, akkor hiányoljuk és arra gondolunk, hogy biztosan nem végeztünk alapos munkát. Ezzel ellentétben pedig, ha izomlázunk van, az azt jelenti, hogy a szervezetünk túlsavasodott, a túlerőltetés során képződött tejsav miatt. Azonban ha kiadós mennyiségű bázist, vagyis lúgos ételt veszünk magunkhoz, akkor  megelőzhetjük az izomlázat. A másik lehetőség az izomláz elkerülésére, ha sportolás után a kád vízbe amibe fürdünk beleteszünk 10 gramm szódabikarbónát és ebben áztatjuk magunkat legalább egy órát.

Sportolás megkezdése előtt érdemes edzéstervet készíteni, amihez tartjuk is magunkat és akkor pontosan tudjuk követni, hogy honnan indultunk és néhány hónap múlva hová is sikerült eljutni. Ezt lehet még fokozni azzal, ha megmérjük nem csak a testsúlyunkat, hanem a kerületét a derekunknak, csípőnknek, combunknak, karunknak, mert sok esetben a mérleg nem is mutat akkora változást, de a centi pontosan megmutatja a munkánk gyümölcsét.
Az is nagyon fontos, hogy pihenőnapokat is beiktassunk az edzések közben, mert nem a végkimerülés a cél, hanem a jobb közérzet megteremtése és az erősödés.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Lélek .......Láb.....Gyökércsakra

Ételeink pH-értéke

Lélek.....Szem......Homlokcsakra