"Szívünket az elménken keresztül megérteni olyan, mintha a fülünkkel akarnánk látni" Safi Nidiaye


Amikor megszülettem és kiderült, hogy 20 fillér (talán még emlékeztek rá mekkora volt) nagyságú lyuk volt a szívemen, olyan "kuriózum" voltam, hogy azt sem tudták mit csináljanak velem, nem volt orvos aki megoperált volna. Ma ugyanez a műtét, szinte rutin műtétnek számít.  Mégis ma Magyarországon legtöbb ember szívbetegségben hal meg.

24 éves koromig nem foglalkoztam azzal, hogy mi lehetett az oka a szívbetegségemnek. Majd akkor egyszer csak újra beteg lett a szívem. És még ekkor sem gondoltam arra, hogy a "lelkem" beteg. Talán mélyen legbelül tudtam, hogy változtatnom kell, de a hogyant még nem.

Mi lehet ennek az oka?
A táplálkozás, a sok stressz, a mozgáshiány?

Vagy talán azért mert nincs HITünk? „A hit pedig a reménylett dolgoknak valósága, és a nem látott dolgokról való meggyőződés.” (Zsid.11:1)
(A hit egyáltalán nem valamiféle megátalkodott ragaszkodás egyértelműen hamis dolgokhoz: a legtöbb ember megalapozottnak érzi sok hitét, meggyőződését, olyan esetekben is, amikor a szigorú bizonyítás valójában nem történik meg, és eme érzése nemhogy ütközne a társadalmi szokásokkal és elvárásokkal, hanem sokszor éppenséggel találkozik velük.)

 

A szív a lélek és az érzelmek lakhelye.  A Szeretet, a szerelem, energetikai központunk.

 

Sok-sok évig szinte lelkiismeret furdalással éltem hogy én képtelen vagyok SZERETNI. Annak ellenére, hogy még a csapból is az folyik, hogy "SZERETNI KELL" és, hogy a "SZERETET MINDENRE MEGOLDÁS" én azt gondoltam magamról, hogy én nem tudok SZERETNI. Kutatni kezdtem, hogy mi is a szeretet. Ha megláttam egy könyvet, egy cikket, ami a szeretetről szólt, én biztosan megvettem, és elolvastam. Szinte a mániámmá vált. 

 Az első áttörés ezen a téren akkor ért, amikor megszületett a kisfiam Ákos. Már a megszületése előtt "megjósolták", hogy Ő lesz az, aki elhozza számomra, számunkra a SZERETETET. Persze erre mondhatjuk azt, hogy egy kisgyereket nem lehet nem szeretni, hiszen olyan édes. De én nem csodálni akartam, hanem mélyen és tiszta szívből szeretni. Úgy megölelni, hogy abban benne van a világ összes szeretete. (és így is lett)

Majd a következő nagy lépés akkor történt, amikor a Meseterápián, azt a feladatot kaptuk, hogy írjunk egy mesét. Természetesen egy lányról írtam, akinek az volt a feladata, küldetése, hogy megtanuljon szeretni. A terapeuta megkérdezte, hogy miért pont erről  írtam. Mire én elmeséltem röviden, életem nagy feladatát, küldetését. Erre Ő egy megdöbbentő dolgot mondott: Szeretet és szeretet között hatalmas különbségek vannak. Ha arra vágyom, hogy a társadalmi normák szerinti, ölelgetős, puszilgatós, érzelemben tocsogós SZERETETRE LEGYEK KÉPES, AKKOR ROSSZ ÚTON JÁROK.

 Én a személyiségemnél, asztrológiai jegyemnél, életutamnál fogva, amit be kell járjak, felhasználva a számmisztikát is, nem erre vagyok hivatva. Kifelé talán úgy tűnik, hogy hideg vagyok, hogy kemény vagyok, de lelki szeretet bennem sokkal nagyobb, és mélyebb, mint azoknál akik kifelé mutatva nagyon SZERETNEK. Ami nem azt jelenti, hogy nem érdemes továbbra a SZERETETTEL FOGLALKOZNOM. De sokkal inkább fogadjam el magam ilyennek, minthogy görcsösen ezzel, és semmi mással ne foglalkozzak.  Na ez egy akkora "pofon volt" akkor, hogy a sokk hatástól szinte 3 napig máson nem is jártak a gondolataim.

Majd egyre felszabadultabbá váltam, és olyan mértékben öntött el a szeretet, hogy szerettem volna mindenkinek átadni belőle. Szerettem volna mindenkinek megmutatni, hogy mennyi érzés van bennem.És rögtön jött is a következő dolog, amivel foglalkoznom kell, ami pedig a bennem lévő "visszatartás", hogy bármennyire is szeretnék dolgokat, mégsem teszem meg. 

 „Ha az ember szeret valakit, mindent könnyűnek talál. A Nap fényesebb, a virágok szebbek, az emberek jobbak." Charles Ferdinand Ramuz

Szívbetegségek lelki oka 

 

Szúró fájdalom a szívben: "valami szíven szúr"; a szúró fájdalom az érzelmek központjában: nagyon fontos jelzés, 
Szívtájéki szorító fájdalom: sarokba szorítottság érzése szívügyekben,
A Szív dolgai akadoznak: szorongás
Szívfájdalom: szerelmi csalódás, ("fáj a szíve"), a szív gondoskodásra vágyik,
Heves szívdobogás: siettetjük a szívünket, hatalmas robajjal feltörő érzelmek,
Szívbetegségek általában: a központ megbetegedése, az élet központját érintő, komoly lelki problémák,  

Feldolgozása:

 tanuljunk meg hallgatni a szívünkre, és kövessük sugallatait, tapintsuk ki a szúrás okát, keressük meg, hogy ki vagy mi okozza a sebeket, érezzük át a félelmünket, és felejtsük meg a titkát, engedjük, hogy szívünk ritmusadóvá váljon életünkben. Gyorsítsunk az élet áramlásán. 

Feloldás:

Állítsuk szívünket (tudatosan) életünk középpontjába, és kövessük utasításait, nem testi, hanem lelki szinten: a szívügyek terén.







Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Lélek .......Láb.....Gyökércsakra

Ételeink pH-értéke

Lélek.....Szem......Homlokcsakra